کد خبر: ۱۰۷۹۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۳ 28 November 2022

فرماندار آستارا با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در حوزه فرزند آوری و مشاوره زوجین بیان کرد: از ابتدای سال جاری ۵۸۱ زوج کلاس های آموزشی پیش از ازدواج، بحث روانشناسی و سلامت زوجین را دریافت کرده اند و در هشت ماهه امسال ۵۹۱ مورد تولد ثبت شده در بندر آستارا داشتیم.

تابناک گیلان فرماندار آستارا با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در حوزه فرزند آوری و مشاوره زوجین بیان کرد: از ابتدای سال جاری ۵۸۱ زوج کلاس های آموزشی پیش از ازدواج، بحث روانشناسی و سلامت زوجین را دریافت کرده اند و در هشت ماهه امسال ۵۹۱ مورد تولد ثبت شده در بندر آستارا داشتیم.

عنایت رضایی‌پور در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شهرستان گفت: رویدادهایی که باعث هم افزایی و شکل گیری تجارب موفق اقلیم‌ها و اقوام مختلف می‌شود، در پیشبرد اهداف جمعیتی بسیار تأثیرگذار هستند.

فرماندار بندر آستارا ضمن تاکید بر لزوم تغییر برخی گزاره‌های سالهای اخیر در مورد مبحث جمعیت،‌ از ملزومات به نتیجه رسیدن رویداد و قوانین جوانی جمعیت را برخورداری آنها از یک پیوست جدی فرهنگی_رسانه‌ای خواند.

وی با اشاره به اهمیت بازنگری در انگاره‌ها و گزاره‌های سال‌های اخیر در رابطه با مبحث جمعیت، بیان کرد: باید بطور جدی در انگاره و گزاره‌هایی همچون «فرزند کمتر، تربیت بهتر» تردید شود و آن‌ها را به صورت جدی بازنگری کنیم.

نماینده عالی دولت در آستارا در ادامه افزود: دیگر رفتار غلط مرسوم در جامعه ما در خصوص فرزندآوری، تمرکز بر اموری همچون مشقت، هزینه و مشکلات فرزندآوری و بی‌توجهی به مزیت و محاسن آن همچون ایجاد حس نشاط و افزایش احساس مسئولیت پذیری، کاهش ریسک طلاق عاطفی و تکامل بیشتر شخصیتی والدین است.

رضایی پور با اشاره بر اینکه مشوق‌های اقتصادی به تنهایی بر تحول جمعیت تاثیر گذار نخواهند بود، بیان کرد: به نتیجه رسیدن این رویداد و قوانینی همچون قوانین جوانی جمعیت نیازمند یک پیوست جدی فرهنگی_رسانه‌ای هستند.

وی اشاره به رکورد سالمندی جمعیت در ۳۰ سال گذشته در کشور اظهار کرد: باید یک قانون الزام‌آور به صورت تکلیف برای دستگاه‌های اجرایی در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تدوین شود.

رضایی پور با اشاره به وضعیت متفاوت گیلان در حوزه جمعیت بیان کرد: بنا بر اعلام مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری، گیلان، استان قرمز کشور در حوزه جوانی جمعیت است و باید با نگاه به تحکیم بنیان خانواده، افزایش کیفیت جمعیت و مشوق‌های تسهیلاتی به سوی جبران این معضل برویم و تلاش دولت سیزدهم در این حوزه بسیار قابل توجه است.

فرماندار آستارا با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در حوزه فرزند آوری و مشاوره زوجین بیان کرد: از ابتدای سال جاری ۵۸۱ زوج کلاس های آموزشی پیش از ازدواج، بحث روانشناسی و سلامت زوجین را دریافت کرده اند و در هشت ماهه امسال ۵۹۱ مورد تولد ثبت شده در بندر آستارا داشتیم.

وی با اشاره به اقدامات قابل توجه دولت در زمینه حل مشکلات حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بیان کرد: با همکاری شبکه بهداشت و درمان، ۵۴۹ زوج نابارور در سطح شهرستان شناسایی شده و از طریق حمایت های درمانی و بیمه سلامت جهت حل مشکلات این زوج ها اقدامات حمایتی دولت صورت می پذیرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار